måndag 19 september 2011

Jag!

Jag kan inte vara mer än jag. Och det är inte samma person som för 2år sedan utan man utvecklas, man glömmer och man förändras. Men i grunden är det ändå jag även fast jag har förändrats och glömt.
Jag tycker inte att någon som har känt mig för länge sedan har någon som helst rätt att döma mitt jag idag för jag idag är inte samma som jag då. För man kan välja att fortsätta att leva i samma gamla spår och inte förändras eller glömma något som har hänt men jag har valt ett annat spår där jag har valt att förändras och att glömma för jag vill inte vara jag om jag ska behöva vara så som jag var få för två år sedan!!
Så de som redan har dömt ut mig för den jag var då, kanske ska kolla på sina egna liv och se om de verkligen har fortsatt att leva sina egna liv eller bara fastnat i gamla spår och därför måste fortsätta anklaga andra istället för att lägga det bakom sig och glömma det som varit och leva i nuet.

Det var lite tankar från mig som blev lite mer öppet och mer än jag hade tänkt, men nu kanske fler kan förstå sig på mig och mitt nya och gamla JAG!...

2 kommentarer:

  1. Man kan verkligen alltid förändras och det är aldrig försent att byta spår. Att utvecklas, prova nytt och våga förändring är en del av livet. BVlev glad av dina kloka ord, tack för ett fint inlääg! /Ledar Linn

    SvaraRadera
  2. Jag kan fan inte annat än att hålla med :P
    De två närmsta åren har jag både utvecklats fysiskt och mentalt, enligt mig till det bättre =D
    // Anton N

    SvaraRadera