söndag 28 augusti 2011

Bloggens namn

Kom på att jag kanska ska förklara varför jag har valt att döpa min blogg till just saffransblogg!
Jag tycker varken om saffran eller färgen gul som saffran har särskilt mycket, utan det är min kompis som började att kalla mig saffran istället för Stafrin som jag heter i efternamn eftersom jag inte tycker så mycket om det efternamnet.
Så då började hon att kalla mig för Saffran och även fast det var typ 1,5 år sen så har det ändå funnits kvar lite och varför inte döpa sin blogg till det då lixom? Det namnet står ju ändå för en tid då jag hade extremt roligt och inte hade särskilt mycket problem. Och så är det en liten hyllning till den kompis som jag då var så himla tajt med men sen gled ifrån. Men nu är vi bra kompisar igen även fast vi inte ses så ofta!

Det var lite om namnet och betydelsen på bloggnamnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar